Kunde:

INGENIØR´NE

Opgave:

Hjemmeside, intranet, tryksager, grafik til online markedsføring samt div. iinfographics og processdiagrammer.

INGENIØR´NE

Igennem en årrække har jeg hjulpet INGENIØR’NE med alt fra markedsføring og online tilstedeværelse til klassisk design af tryksager.

Samarbejdet startede, da de ønskede en opdatering af deres eksisterende hjemmeside. Jeg udviklede en moderne, SEO-optimeret side med fokus på at tiltrække organisk trafik. Samtidig blev der integreret en funktion, der gjorde det nemt at eksportere salgsmateriale – som f.eks. referencer – direkte fra hjemmesiden.

Siden da har jeg assisteret INGENIØR’NE med en bred vifte af opgaver: fra udviklingen af et intranet til design af tryksager og løbende online markedsføring. Alt dette er samlet i en enkel og konsekvent designlinje, kendetegnet ved genkendelige former, farver og en klar visuel æstetik.

Eksempler på sidetype designs
til hjemmesiden

Synagier ved lange samarbejder

Når arbejdet for en kunde udvikler sig til et længervarende samarbejde lærer man hinanden godt at kende, hvilket giver en lang række af synergieffekter b.la.:

  • Bedre forståelse af virksomhedens behov: Jo længere samarbejdet varer, jo bedre vil jeg forstå virksomhedens behov og mål. Dette kan føre til mere effektiv kommunikation og bedre tilpassede designløsninger.
  • Øget kreativitet: Jeg vil løbende få mere viden om virksomhedens produkt eller tjenester og dens målgruppe. Dette øger mit kreative output og give virksomheden mere innovative og effektive designløsninger.
  • Forbedret brandkonsistens: En langvarig relation fører næsten altid til en mere konsekvent visuel identitet for virksomheden, da jeg vil have en bedre forståelse af virksomhedens branding og designstil.
  • Større effektivitet: Når jeg har en tæt relation med virksomheden, kan arbejdsprocessen også blive mere effektiv. Jeg vil være i stand til at levere arbejde hurtigere og mere præcist.

 

En tydelig og konsistent streg

En tydelig visuel identitet er afgørende for enhver virksomhed, der ønsker at skabe genkendelighed, opbygge tillid hos kunderne og differentiere sig fra konkurrenterne. Den visuelle identitet skal når den bredes ud skabe konsistens i alle virksomhedens kommunikationsmaterialer, herunder markedsføring, annoncer, websted og sociale medier o.s.v.

For at sikre en konsistent og ensartet brug af INGENIØRE´NEs visuelle DNA lavede jeg en design manual til dem. Manualen gør det nemt for ansatte som for eksterne at anvende identiteten korrekt og i tråd med de rammer vi sammen har sat.

En stærk visuel identitet er forudsætningen for at skabe et stærkt brand, der er let at kommunikere og huske for kunderne.

Se også hvad jeg har lavet for Online Strategist Simon Grevang

Content dage

Med konceptet content dage får du tilknyttet en professionel grafisk designer din virksomhed. På en content dag kan der hurtigt og agilt arbejdes med annoncemateriale, nyhedsbreve, sociale medier m.m. Lad os tage en uforpligtende snak om dine muligheder.

Læs mere